Нека поговорим за важните неща! Другото може да оставим на технологиите.

екип на ПроКредит Банк

Аз съм Гергана, от Кърджали. Завършила съм Техникум по обществено хранене. Професията „готвач“ я практикувам само вкъщи, защото технологиите са ми по-присърце. Дипломирах се в Техническия университет в София, специалност Компютърни системи, а сега работя в банка, експерт съм в отдел Банкови услуги.

Технологиите и иновациите – това са неща, които в 21 век са неизменна част от живота ни. Някои от тях развиват науката и медицината, а други просто улесняват ежедневието ни и вече без тях не можем. Примерите за това са много. Да вземем пералнята. Представяте ли си колко време трябва да отделяме за пране, ако я нямаше автоматичната пералня? Ами плащането с карта? Идват празници и по магазините е претъпкано. Всеки трескаво търси подаръци за близките си. Защо да рискуваме да носим у себе си пари в брой като лесно и бързо можем да си плащаме с карта?

Не разбирам притеснението на хората от „среща“ с новите технологии само защото е нещо ново и им се струва сложно. Някои казват „вече съм стар за това“. Възрастта не пречи на хората да са отворени към новостите. Вярно е, понякога новите технологии си искат време да ги усвоиш, но само в началото. В повечето пъти трябва да положиш едно минимално първоначално усилие, за да схванеш нещата и после всичко се случва изненадващо лесно. Още помня как изучавах упътването на кафе машината докато си пусна първото кафе. А сега, сутрин го правя със затворени очи.

Аз не съм краен привърженик на технологиите. Не казвам, че всичко трябва да стане дигитално и да зависим от машините. Не е идеята да заменим хората с автомати. Мисля, че технологиите трябва да имат смислено приложение в живота. И най-малкото от това е да ти спестят време за важните неща, да те улеснят в намирането на информация, да подобрят качеството ти на живот и дори здравето ти.

И в банковата сфера технологиите ще продължават да се развиват, защото клиентите го изискват. Те предпочитат, вместо да чакат на опашка, да извършват преводи сами бързо и лесно – с интернет банкиране. А когато идват в банката лично, да използват това време за обсъждане на истински важните неща с банковите служители. Въпроси, които изискват диалог, спор, ако щеш. Да дискутират плановете, нуждите и очакванията си. Да питат за детайлите. Това са нещата, които, вярвам, трябва да бъдат изговорени лично. Всичко друго може спокойно да оставим на технологиите.

 

Убедена, че мнението трябва да се казва на глас,

Гергана Михова,Експерт Банкови услуги и фен на полезните технологии

 

Виж още