procredit bulgarian logo

ESG & Устойчивост

ESG & Устойчивост

ПроКредит Банк от над десетилетие следва ясно описан и възприет от всички служители подход за устойчиво развитие. Представяме ви ключовите моменти, с които успехите ни в сферата бяха постигнати. Считаме себе си за един от пионерите в прилагането на устойчиви и добри социални практики в нашата дейност и не се притесняваме да споделяме уроците ни. 

Околна среда (Environmental):

Период
Устойчив бизнес
Околна среда (Environmental)
2006
Първи зелени кредити за енергийна ефективност съвместно с EBRD
2010-11
Първи специализирани обучения за околна среда
Отдел Опазване на околната среда и Зелени проекти     
 
Система и комитет за управление на околната среда
2013
 
2015-16
Първите ни 10 електромобила в България
 
ISO 14001 сертификация
2017
2018-19
 
15% от кредитния портфейл на банката е от зелени кредити
 
 
 
2020-21
Отчитане на СО2 емисиите от отпуснатите кредити
 
Изисквания за екологични и социални практики от доставчиците ни
 
Над 14 часа годишно/служител обучения по теми за устойчивост
 
Цялостна ориентация към мебели от рециклирана дървесина
     
60% от автопарка на Банката е електрифициран
2022-23
 
 
30% от кредитния портфейл на банката е от зелени кредити
Изграждане на над 100 зарядни точки за електромобили
 
Net-Zero Banking Alliance
 
PCAF 
 
Science based targets initiative
 
Въглеродно неутрални в инфраструктурата ни
2024
85% от автопарка на Банката е електрифициран
Цел за 2050
Постигане на нулеви нетни емисии и от кредитния портфейл на банката, като ангажимент по Парижкото споразумение
 

 

"В основата на нашия подход е отговорното банкиране, което допринася за благосъстоянието на нашите клиенти, общности и околна среда. Ние осъзнаваме, че устойчивостта не е просто избор, а задължение за света, който споделяме."

Камелия Минева, член на Управителен Съвет и Изпълнителен Директор на ПроКредит Банк България

Социална среда (Social):

При силно дигитализирани процеси за стандартните банкови операции, нашите служители трябва да бъдат компетентни консултанти за по-спефицичните въпроси на клиентите ни. Затова, влагаме много в тяхното постоянно развитие, както и даваме шанс на всеки кандидат чрез равен старт с 6 месечна въвеждаща програма. Имаме прозрачен процес по наемане на персонал и ясна система на възнаграждение, и социални придобивки. Поддържаме плоска йерархия с лесен достъп за разговор с всеки мениджър в банката. Силно държим на толерантност, приемането на различно чуждо мнение и равнопоставеността сред колегите. Имаме Кодекс на поведение, който служи за компас в работата ни и който дискутираме съвместно ежегодно, като част от редовните обучения за екологични и социални теми. За повишаване на експертността, даваме възможност за обмяна на опит в международна среда. Вижте повече в секцията ни Кариери.

Въпреки че, нямаме заложени цели за полово равенство, нашият ключов подход за равнопоставеност и търсене на разнообразие в гледните точки, естествено ни доведе до равенство между половете в цялата йерархия на банката. 60% от експертните позиции са заети от жени, 40% от ръководните позиции и 75% от позициите в Управителен съвет.

Като част от социалния ни ефект върху обществото, отчитаме решенията ни кои кредити да подкрепяме. За целта извършваме задълбочена оценка за социалните аспекти на всички фирми, които финансираме. Това включва преценка за условията на труд на служителите като осветени и чисти работни помещения, налични решения за тяхната безопасност. И също така влияние върху обществото- шумово, въздушно и други замърсявания за жилищни райони в близост до обекта на фирмата.

Вярваме, че обучението и даването на личен пример са ключови за увеличаването на добрите устойчиви практики в обществото, и активно участваме в събития, където споделяме решения и даваме препоръки за подобрения в процеси. Вижте някои от образователните материали в нашия блог.

За да разкажем за различните екологични и социални инициативи, които предприехме през годините, публикувахме Кратък ESG бюлетин, който споделихме с нашите клиенти и партньори.

Управление (Governance):

За да постигнем целите в част Околна и Социална среда, въведохме през 2013г система за управление на въздействието ни върху околната среда, базирана на три основни стълба:

За да се гарантира прозрачност в управлението на банката са разписани политики за етично поведение, мерки за борба с пране на пари и корупция, анонимни канали за подаване на сигнали за съмнения за нарушения. Банката е с плоска организационна структура и пряк достъп на служителите до членовете на Управителен съвет.

Поради идентичния ни подход за предоставяне на услуги с другите банки от ПроКредит групата, публикуваме единен Доклад за въздействие, в който показваме разнообразни примери от пазарите ни и резултатите от работата ни. ПроКредит банк България представлява 20% от кредитния портфейл на групата и 11% от броя служители в групата.

Сертификати

ISO 14001, United Nations Environment Partnership – Finance Initiative (UNEP FI), Science based targets initiative (SBTi), Partnership for Carbon Accounting Financials (PCAF), Task Force on Climate-Related Financial Disclosures (TCFD), United Nations Global Compact 

 

Готови ли сте за устойчиви инвестиции?

Кредит Зелена инвестиция

Кредит ЕкоМобилност за бизнес клиенти

Кредит ЕкоМобилност за физически лица 

Кредит за покупка на зарядна станция

Кредит за фотоволтаична инсталация за бизнес клиенти

Кредит за фотоволтаична инсталация за физически лица

Ако имате въпросни относно политиката ни за устойчивост, свържете се с нас на Sustainability@procreditbank.bg

Корпоративните ни ценности са основата на нашата бизнес етика. Следните принципи ръководят дейността на институциите ПроКредит:

  • Прозрачност: Ние предоставяме прозрачна информация на нашите клиенти, на широката общественост и на нашите служители. Ние държим да се уверим, например, че клиентите разбират напълно условията по договорите, които сключват с нас, и се ангажираме с финансовата образованост, за да повишим информираността на обществото за опасностите, които крият непрозрачните финансови предложения. 

  • Култура на открита комуникация: Ние общуваме помежду си открито, честно и конструктивно. Справяме се с конфликтите на работното място професионално, като работим заедно, за тяхното разрешаване. 

  • Социална отговорност и толерантност: Ние предлагаме на нашите клиенти разумни и добре обосновани съвети. Преди да им предложим кредит, ние оценяваме тяхното икономическо и финансово състояние, техния бизнес потенциал и възможността да обслужват задълженията си. Така избягваме  прекомерното им задлъжняване и им предоставяме подходящите за тях финансови услуги. В допълнение, ние се отнасяме към всички наши клиенти и служители почтено и с  уважение, независимо от техния произход, цвят, език, пол и религиозни убеждения. Ние гарантираме също така, че разглеждаме исканията за кредит и от гледна точка на съответствието на клиента с нашите етични бизнес практики. Не отпускаме кредити на предприятия или граждани, ако има съмнения, че те използват небезопасни, вредни за околната среда или морално осъдителни форми на труд и в частност детски труд.

  • Високи професионални стандарти: Нашите служители носят лична отговорност за качеството на работата си и винаги се стремят да израснат като професионалисти.
  • Почтеност и лична ангажираност: От всички служители в групата ПроКредит се изисква да проявяват абсолютна почтеност по всяко време, а каквито и да било нарушения на този принцип се разглеждат бързо и строго

Тези принципи представляват гръбнака на нашата корпоративна култура и се прилагат активно в ежедневната ни работа. Те са описани в Кодекса на поведение на ПроКредит, който превръща етичните принципи на групата в практически указания за целия ни екип. 

ПроКредит групата се ангажира да поддържа високи етични и бизнес стандарти по отношение на своето икономическо, социално и екологично въздействие. За допълнителна информация относно въздействието на дейността на групата, моля, прочетете пълният „Отчет за въздействие за 2023 година.