Защита при плащане в интернет

Защита при плащане в интернет

Услугата 3D секретен код при плащане в интернет предлага по-сигурна среда по време на онлайн пазаруване. Всички издавани карти от ПроКредит Банк (България) ЕАД участват в програмата Verified by VISA. 

В случай че интернет търговецът участва в програмата Verified by Visa, то на страницата, където се изисква въвеждането на информацията за плащане следва да е поставено логото на програмата. При тези търговци сайтът задължително ще изиска въвеждането на 3D пароли.

За търговци, които не участват в програмата, сайтът няма да изиска въвеждането на допълнителната парола.

 

 

Параметри

Предназначена за Всички карти издавани от ПроКредит Банк (България) ЕАД
Парола

Плащанията се потвърждават с две пароли:

- Статична (постоянна) – може да се дефинира от картодържателя;
- Динамична (еднократна)- изпраща се на SMS и важи за конкретно плащане.

Цел 3D секретен код потвърждава плащания при интернет търговци, участващи в програмата Verified by VISA, като допълнително средство за защита и идентификация
Такси съгласно  Тарифата на банката 

Регистрация

Статична парола:

За текущо издадени карти 

Всички текущи картодържатели ще получат SMS съдържащ първоначална статична парола. За да може да извършвате плащания в интернет, е необходимо тази парола да бъде променена. За целта последвайте линка от съобщението или влезте от тук.

Необходимо е да следвате всички стъпки, през които ще ви води екрана:
Първа стъпка: въвежда се номера на картата, за която сте получили SMS.

Втора стъпка:
Динамична парола – въвежда се паролата, която трябва автоматично да получите със следния SMS:

3D-Secure статична парола - въвежда се паролата, която трябва автоматично да получите със следния SMS:

Трета стъпка:
Задавате собствена статична парола, след което задавате „Лично съобщение“. Съобщението ще се показва всеки път, когато въвеждате данните си за плащане, което удостоверява, че страницата е легитимна.


За новоиздадени карти
Всички ново заявени карти се издават със служебно създадена статична парола, която се предоставя в плик заедно с ПИН кода. Същата може да се използва директно за плащане в интернет. При желание може да се промени по всяко време, като се посети раздел Управление на профил.

Динамична парола:

За текущо издадени карти
Паролата е еднократна, като се използва за потвърждение на конкретно плащане. Изпраща се чрез SMS на регистриран в банката телефонен номер. Същият може да бъде променен по всяко време, чрез услугата ProB@nking.

За новоиздадени карти
При заявка за издаване на нова карта е необходимо да се посочи телефонен номер, който ще бъде регистриран за получаване на динамична парола. 

Често задавани въпроси: 

Въпрос: Защо получавам съобщението по-долу:

Отговор: Считано от 05.08.2020 г. всички плащания в интернет е необходимо да се потвърждават с две пароли – статична и динамична. Чрез този SMS получавате еднократна статична парола, която е необходимо да промените, като последвате линка от съобщението или натиснете тук.

Въпрос: Какво ще стане, ако не последвам линка от съобщението и съответно не си сменя паролата или съм изтрил съобщението?
Отговор: Еднократната парола е с валидност 03.09.2020 г. До тази дата имате възможност да я смените и да зададете своя лична парола. По този начин, в момента в който решите да плащате в интернет картата ви ще бъде подготвена за това. В случай че не предприемете никакви действия и опитата да платите в интернет операцията ще бъде отказана. При такава ситуация следва да се обърнете към банката, където ще ви се съдействие по предоставяне на нова еднократна парола

Въпрос: Не ми приема статичната парола, която се опитвам да си създам?
Отговор: Необходимо е паролата да съдържа минимум 8 знака – буква, цифра и специален символ. Следните специални символи са забранени: @ $ - +

Въпрос: На екрана за създаване на нова парола се изисква за въвеждане „лично съобщение“. За какво се използва?
Отговор: Личното съобщение, което се създава следва да се показва винаги на последната страница за плащането, където се въвеждат и двете пароли. Наличието на това съобщение гарантира, че страницата, на която си въвеждате паролите е легитимна.

Въпрос: Какво става ако си въведа грешно паролата и/или си блокирам картата?
Отговор: Всяка една от двете пароли може да се въведе максимум 3 пъти, след което картата автоматично се блокира за такъв тип плащания в интернет. За да се деблокира следва да се свържете с банката.